Vrijdag 31 maart: wachten op de trein in Poperinge...
De Simtal-school in Sarangkot...
Op deze plek boven op het dak zou de keuken moeten komen...
De kinderen zitten klaar om te zingen en te dansen...
We worden verwelkomd met een mooie dans...
... en een lied...
Goma van het Day Care Centre verwelkomt de ouders en genodigden...
Ook hier wordt gezongen en gedanst...
Guido richt een kort woord tot de ouders en de kinderen...
De 'laatste jaars'...
Een groot deel van deze kinderen gaat volgend schooljaar naar de Simtal-school...
Wat je bijvoorbeeld kunt doen met Fimo-klei...
Individuele benadering in het Navjyoti Centre...
Ook de leerkrachten benaderen de kinderen waar nodig individueel...
De trampoline als veilige plek...
Wortels schoonmaken met een dunschiller...
Een dunschiller was hier niet zo bekend...
En de wortels worden in kleine stukjes gesneden voor een overheerlijke wortelsoep...
We kochten didactisch materiaal aan voor de verschillende klassen...
...en verdeelden alles in boxen voor elke klas...
Deze jongen met autisme is gehecht aan het nieuwe balletje...
In elke klas wordt het aangepaste materiaal aangebracht en uitgelegd...
Een geïnteresseerde leerling...
Een meisje met autisme krijgt een leuk speeltje...
... en daarvan kan ze genieten...
In de 'sensory room' controleert Guido de elektrische toestand...
... en het materiaal wordt weer geordend in de daarvoor voorzien boxen...
Een meisje van vijf met autisme kan genieten van individuele aandacht...
Vrijdag 14 april: aankomst in Poperinge na een vermoeiende reis...
En het ontvangstcomité stond klaar...
Het maken van de regenopvang gebeurt volledig manueel, geen kraan kwam er aan te pas...
De graafwerken zijn gestart...
De inrichting van de keuken... is klaar voor gebruik...
Het dak boven de trap is hersteld...